S MAKSÍKOM do sveta matematiky

Maksík celý školský rok sprevádza deti svetom fantázie a v príbehoch im prináša zaujímavé a netradičné úlohy. Druháci, tretiaci a štvrtáci na ZŠ si v celoročnej matematickej súťaži vyskúšajú, či vedia vziať rozum do hrsti a vyriešiť aj „neučebnicové úlohy“. Maksík ich snahu na záver ocení krásnymi diplomami a zaujímavými cenami. A nielen to.

Radosť z úspechu zažívajú aj tí, čo si neporadia so všetkými matematickými úlohami. Pekne to vystihli mama Zuzana s dcérou Shelly:
Maksík, veľmi pekne ti ďakujem za súťaž, ktorá nekončí len odpovedaním na otázky, ale rozvíja aj detskú fantáziu v príbehoch a v obrázkoch. Navyše deťom dáva pocit dôležitosti, keďže si vlastne samy tvoria príbeh.
Učitelia radi využívajú Maksíkove úlohy na hodinách a matematických krúžkoch:
Ďakujem za príklady, pre ktoré moji zverenci milujú matematiku rovnako ako ja.
Iveta Badžgoňová zo ZŠ Pružina

Čo oceňujú na Maksíkových úlohách rodičia zhrnula Dáša Hudáková:
Dcérka si pri riešení Maksíka uvedomila, že nie všetky úlohy sa dajú hneď a zaraz vyriešiť z hlavy, že čo sa dá, treba si nakresliť, rozpísať, prípadne aj prakticky odskúšať. Papier, ceruzku a farbičky si už berie automaticky.
Súťaž je počas školského roka rozdelená do piatich kôl. V každom kole žiaci riešia 5 úloh. Úlohy 1. kola sú už v školách aj na stránke maksik.sk. Termín prihlásenia do súťaže a odovzdania odpovedníkov 1. kola je 2. október 2017.


Vlani ponúkol Maksík svojim kamarátom aj takéto úlohy:


Miss Cica

V Mačkokrajine sa každý rok volí Miss Cica.
Tento rok sa do súťaže prihlásilo 8 mačiek.
Titul získala mačka, ktorá mala:
• biele iba jedno ucho,
• biely chvost,
• žltú mašľu
• a čiernu labku.
Zakrúžkuj mačku, ktorá získala titul Miss Cica.

 

Ostrov púští

Zrazu sa v púšti objavila karavána. Išli v nej jednohrbé a dvojhrbé ťavy. Kráľ Sendus mi prezradil, že v karaváne sedí na každej dvojhrbej ťave jazdec. Jednohrbé ťavy využívajú iba na prevážanie nákladu.
Zrazu sa zdvihol obrovský vietor a z kúdolov piesku bolo vidieť iba nohy tiav a hlavy jazdcov. Napočítal som 36 nôh a 6 hláv.
a) Koľko bolo v karaváne jednohrbých tiav?
b) Koľko hrbov mali všetky ťavy v karaváne?