Teraz pred Veľkou Nocou asi každý žiak musí do školy doniesť 1 - 2 vyfúknuté vajíčka, lebo budú niečo tvoriť a majstrovať. Občas ich radšej potrebuje viac - čo keby sa rozbilo po cete alebo cez prestávku - čo keby si kamarát zabudol, aby nedostal päťku a podobne.
Každý rok sme s tým doma mali problém, kým deti boli menšie. Každý rok sme skúšali inú metódu, aby sme sa menej narobili a menej vajíčok nám prasklo. Tento rok sme si tiež jednu našli. Inšpirujete sa.
Keď bola dcéra menšia, chcela veľmi tabuľu na kreslenie. Mám na mysli takú z jednej strany na fixky a z druhej na kriedu. Chvíľu sme aj jednu po jednom dievčatku zo susedstva mali. Lenže v dvojizbovom byte sa to akosi nedalo vydržať. Proste bola veľká a málo miesta. Nuž som to vyriešila inak.
Na toalete som na stene urobila obrys jedného veľkého obdĺžnika. Tam si chodievala kresliť kriedou. A vždy keď sa jej nepáčilo, utrela.
Aj tento víkend sme strávili s pánom školníkom v škole prípravou na tvorenie s deťmi na nasledujúci týždeň. Orezané konáre či vyrezaný strom pekne popílil podľa môjho želania. Poukladali sme ich pod radiátory na noviny do tried spolu so šiškami. Nech sa trochu presušia. Nuž a dnes som trochu tvorila a vymýšľala čo by sme mohli s menšími školákmi robiť. Hlavným hrdinom bude zajtra okrem dreva tavná pištoľ!
Aj niečo, ak sa minie drevo.
Bolo obdobie kedy sa viac v škole deti učili o plastoch a ich výrobe i o tom ako škodia prírode, ak ich necháme len tak pohodené v lese či na lúke. Vysvetľovali sme si a ukazovali na fotografiách, čo boli vratné fľaše, ako sme nevyhadzovali všetko a nekupovali na novo. Proste sme šetrili, kde sa dalo. Bolo to pre nás prirodzené.
S predškolákmi a prvákmi sa snažíme ešte stále maľovať a vyfarbovať. Je to výborné na získanie jemnej motoriky. Jedno z atraktívnejších maľovániek mojich detí bolo dokresľovanie do obrázka. Pre vytváranie priestorovej predstavivosti je vhodné aj dokresľovanie tváre.