V siedmom ročníku sa učíme povrch a objem kocky a kvádra, prípadne pravidelného štvorbokého hranola. Najprv si kocky a kvádre narysujeme vo voľnom rovnobežnom premietaní. Naučíme sa rozlíšiť nadhľad a podhľad ľavotočivý aj pravotočivý. Pripomenieme si premenu jednotiek dĺžky a obsahu, vysvetlíme si premenu jednotiek objemu v metrickej miere a jej prepojenie na dutú mieru. Prejdeme výpočtami podľa vzorcov, celé učivo ukončíme zaujímavými slovnými úlohami.
Percentá sú inou formou zapísané zlomky. Aj preto sa na začiatku a vo väčšine mechanických výpočtov i slovných úloh budeme opierať o vedomosti z učiva o zlomkoch. Pre označenie percent budeme používať znak lomenej čiary s dvomi krúžkami, ktorý sa používa rovnako
Stavby z kociek sú učivom, s ktorým sa žiaci stretávajú od škôlky postupne vo všetkých ročníkoch. Vždy s nejakou nadstavbou. Najprv počítajú kocky na stavbe, stavajú podľa nákresu či postupného popisu, neskôr určujú v akom pomere sú rôzne farby kociek na stavbe či akú časť tvoria. V štvrtom ročníku už zakresľujú stopu, či pôdorys aj kótovaný pôdorys.
V piatej triede všetko zhrnieme.
Pytagorova veta je asi najznámejšie učivo z matematiky. Dokonca aj herci si jej názov pamätajú, aj keď nie celkom v správnych súvislostiach.
Akýmsi exaktným spôsobom túto vetu či jej znenie používali už starovekí Egypťania niekoľko tisíc rokov pred Pytagorasom či indiánske kultúry. Pytagorejci všetky popísané situácie svojimi predchodcami zoskupili a popísali. Dali im systém.
Najprv si zopakujeme zakresľovanie zlomkov do obrázkov a zapisovanie zlomkov z obrázkov, ktoré sme riešili na konci štvrtej a aj v piatej triede. Vyriešime si pár slovných úloh kreslením. Potom si zakreslíme zlomky na číselnú os, čo sme si už tiež kedysi trochu načrtli. Pokračovať budeme porovnávaním a usporiadaním zlomkov, prejdeme krátenie a rozširovanie, násobenie aj delenie súčet aj rozdiel. Na záver sa pozrieme na slovné úlohy.
V školskej matematike sa stretávame s témou stavanie kociek. Nie, pre deti to nie je úplne neznáme. Veď väčšina z nás sa doma ako dieťa či v škôlke hrala s kockami. Stavali sme veže a hrady. V škole to už je trochu iné.
S osovoou súmernernosťou v štvorcovej sieti sa stretávame už v predškolskom veku. Najviac sa asi rozširuje v druhom ročníku kde sa prelína do výtvarnej výchovy. V histórii vlastne obe súmernosti ľudia obkukali tieto javy z prírody. Najprv sa v dejinách s osovou súmernosťou stretávame pri úprave veľkých okien či oblúkových dverí. Stredová symetria sa začala používať ešte skôr. Okolo ohniska, ktoré tvorilo stred sa symetricky stavali obydlia. A podobne.
V piatom ročníku si učivo rozšírime a zmatematizujeme. To, čo si teraz ukážeme zase využijete vo vyššom ročníku na fyzike pri šošovkách. Aj preto je vhodné si látku veľmi dobre precvičiť.
Na obrázku vidíte prácu jednej piatačky.
Helena, prihláste sa a ku každému pracovnému listu budete mať vpravo dole zelenú šípku na stiahnutie - obrázky sa stiahnú do stiahnutých súborov počítača.
Dobrý deň ,chcem poprosiť o stiahnutie pracovných listov prvých čiary ďakujem.
ahojte preco sa musim prihlasovat?!
tu mate stranku na diplomy:
https://www.dobre-napady.sk/pre-skolakov/pochvaly-a-diplomy
Ďakujem veľmi mi to pomohlo , našla som čo som potrebovala. Určite odporúčam
MKollarova, na tomto linku sú učebnice a v nich odkazy na videá https://www.dobre-napady.sk/pre-skolakov/tipy-pre-skolakov
Milka a Martinka, zatlačte si prihlásiť sa a tam dostanete možnosť registrácie alebo prihlásenie sa prostredníctvom svojho účtu na FB.